Alla inlägg den 28 april 2010

Av Rozsika malmqvist - 28 april 2010 20:42

igår så va jag på stan med josefin och tony och deras lilla dotter alicia och såklart min älskling.. : )

vi hade det jätte trevligt det blev en hel del shoppande hehe  :)

älskar att shoppa blev såklart en massa baby saker.. efter som den lilla kan komma vilken dag som helst : P och så köpte jag själv ett par långa mjukisbyxor och ett par trekvarts mjukisbyxor och en tjocktröja och en amnings bh.. 

och josefin köpte massa barn kläder till lilla alicia..

så va verkligen helt slut efter den dagen hehe efter vi hade gått ett antal timmar på stan så kom mamma och hämtade mig och älskling på stan och sedan begav vi oss till willys skulle stor handla, jag köpte två paket blöjor och ett paket våtservetter hehe efter vi hade handlat så åkte vi vidare till jysk så blev att vi köpte ett baby täcke och två påslakan + örngott sen två lakan och en handduk : )

 

lägger upp lite bilder på det jag köpt inte allt men det mästa..


  

  

  

    


sen ville älsklingen att jag skulle lägga upp bilder på hans nya tröja och byxor som han är så stolt över : )


  

  


jaja nu skall jag hoppa in i en dusch och sen lägga mig och ta det lungt blir en lång dag imorgon hehe..

 

 

SEE U LATER   

Av Rozsika malmqvist - 28 april 2010 20:40

Bebisen

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.

 

Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.

Du

Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka “ska bebisen aldrig komma ut?”. Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.

Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen. Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!

 

 

SEE U LATER   

Presentation


Rozsika Malmqvist

Klockan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Räkning!

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards