Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Vecka 37 <3

Av Rozsika malmqvist - 12 maj 2010 21:56

Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg. Under denna veckan kommer din bebis sannolikt att sjunka ned och fixeras med huvudet i ditt bäcken. Om det inte är din första graviditet så kan fixeringen komma senare. Du kommer förmodligen känna en viss lättnad när bebisen sjunker ned och trycket på dina revben lättar, medan å andra sidan trycket på din livmoder, bäcken och blåsa ökar så att ditt behov att kissa kan öka, samtidigt som vissa upplever smärta i ljumskar och ben.

 

Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.

Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen. Om detta är din första graviditet så är det vanligt att förlossningen sker närmare 40 veckor eller kort där efter, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!

                                                  
                                                  
                        

 

gud jag har varit jätte dålig på att skriva här på bloggen har bara inte haft lust helt enkelt hm.. jaja jag går och väntar och väntar på att bebisen skall komma ut någon gång börjar bli riktigt jobbigt faktist..

 

har öppnat mig 1 cm och huvudet har fixerat sig helt och hållet.. så det är ju på gång hehe och så har jag en hel del värkar så bara att vänta och se : )

lovar att jag skall bli bättre på att skriva

 

lägger in bilder imorgon orkar inte ikväll :P

 

SEE U LATER   

 
 
blivande mamma i september

blivande mamma i september

13 maj 2010 17:13

åh nu längtar jag mer efter min skatt när man läser din blogg.

http://alltomkirsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rozsika malmqvist - 24 juni 2010 16:51

hejhej idag är det så fint väder : ) så är borta vid neyos farmor och sitter ute i solen medans lilla prinsen ligger och sover så sött i vagnen : )  så passar på hoppas man kan få lite färg hehe.. imorgon bär det av ut till min pappa fira lite mi...

Av Rozsika malmqvist - 21 juni 2010 20:12

hejhej gud nu va det riktigt länge sen jag skrev.. har inte haft tid eller ork alls :P har bara myst med min lilla familjhelt enkelt <3   det har väl inte hänt så mycket bara tagit dag för dag. min älskling är snart en månad redan gud tide...

..

Av Rozsika malmqvist - 6 juni 2010 15:28


gud det va så länge sen jag skrev nu men jag har typ ingen tid alls barn tar mycket tid hehe :P men men passar på nu när lilla sötnosen sover : ) Allting har gått jätte bra iallafall..   Kan gå igenom lite snabbt hur allting gick.. den 26/5-1...

Av Rozsika malmqvist - 3 juni 2010 20:27

Den 2010-05-27 föddes våran fina son Neyo klockan 16:38 och va 52 cm lång och vägde 3665 gram. det va den bästa dagen i hela mitt liv..       Går inte att förklara hur mycket jag älskar dig mammas lilla pojke du är den finaste som finns jag är ...

Av Rozsika malmqvist - 25 maj 2010 18:24


En genomsnittlig bebis är lite över 50 cm lång och väger strax under 3,5 kg när den föds, men det är också vanligt och helt normalt att bebisen väger allt mellan 2,5 och 4 kg. Fostervattnet, som var klart från början, är nu mjölkaktigt från det som a...

Presentation


Rozsika Malmqvist

Klockan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Räkning!

Senaste inläggen

Gästbok

Sök i bloggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards